Clans of Caledonia (Rebel Times nr 127)

Rzadko zdarza się, żeby gra stworzona przez debiutanta narobiła tyle szumu. O Klanach Kaledonii było swojego czasu bardzo głośno, czy słusznie? Zapraszam do lektury (strona 26):

 

Dość często spotykam się z opinią, że aby zasłużyć na wysokie miejsce w rankingu BGG i uznanie graczy, nowa gra powinna być w jakiś sposób innowacyjna. Wprowadzać niewystępujące wcześniej rozwiązania mechaniczne, mocno odświeżać te stare, a nawet dawać podwaliny pod zupełnie nowe mechaniki, jak to miało miejsce chociażby w przypadku Dominiona. Co zatem z grami, które są „tylko” kolejnymi permutacjami znanych pomysłów, często bezpośrednio czerpiącymi pełnymi garściami z innych tytułów? Czy gra rzemieślniczo korzystająca ze sprawdzonych mechanik skazana jest na przeciętność?

 

Cały numer znajdziecie pod poniższym linkiem:

0 Udostępnień